piątek, 8 lutego 2013

Moje oleje w pielęgnacji włosów

Hej. Dawno mnie tutaj nie było, ale i tak nikt tego nie zauważy ;)
Dzisiaj o mojej codziennej pielęgnacji włosów a konkretnie o olejowaniu, w którejś z kolejnych notek pokażę Wam resztę moich sprawdzonych kosmetyko do włosów.


Czysty 100% bio olej kokosowy
Mogłabym pisać i pisać o jego cudownym działaniu na moje włosy i skórę. W codziennej pielęgnacji ciała zastąpił mi wszystkie dotychczas stosowane balsamy, mleczka i masła. Na włosy nakładam go raz na 2 tyg, mocno rozgrzany, aby spotęgować działanie odżywczych składników. Ciężko go zmyć, ponieważ jest bardzo treściwy i tłusty, ale raz na jakiś czas można się poświęcić.
Olej kokosowy dzięki swoim wyjątkowym składnikom, jest w stanie  nie tylko nawilżać. Może wnikać w strukturę włosów, dzięki czemu włosy stają się znacznie bardziej lśniące, miękkie oraz mocne. Już od kilku lat na rynku pojawia się sporo maseczek z dodatkiem oleju kokosowego, które wzmacniają również cebulki włosów, zapobiegając ich wypadaniu. Olej kokosowy może być również wykorzystywany do walki z łupieżem.
 
 
Olejek kokosowy Vatika
Przez wszystkich znany i lubiany, dlatego nie będę się szczególnie rozpisywać.
Żeby przekonać się o tym, że ma zbawienny wpływ na włosy wystarczy wejść na wizaż i przeczytać recenzje na jego temat. Ja dwa razy w tygodniu nakładam wieczorem na włosy, także mocno rozgrzany , robię warkocza i idę spać. Przez noc składniki odżywcze mają możliwość wejść głęboko w strukturę włosa i rano bez żadnych problemów można zmyć pozostałości olejku.


Olej rycynowy
Jest bardzo gęsty i treściwy, ciężko zmyć go z włosów, które mocno obciąża, Dlatego raz na jakiś czas nakładam na noc na same końcówki. Codziennie przed snem używam go do wzmocnienie i przyciemnienia brwi oraz rzęs. W tym przypadku sprawdza się najlepiej, żadna odżywka drogeryjna nie może się z nim równać.



Czysty, 100 % bio kosmetyczny olej arganowy
Moja kosmetyczna perełka. ma działanie antyzmarszczkowe i spowalniające proces starzenia się skóry, które wynika z wysokiej zawartości witaminy E,  jednej z najsilniejszych przeciwutleniaczy działającej nawilżająco.
 Możemy go stosować do kuracji odżywczych i wzmacniających włosy, używać na skórę twarzy i ciała, aby ją ujędrnić i zredukować zmarszczki, a jednocześnie zapewnić jej odpowiednie nawilżenie. Świetne rezultaty daje też w kuracji kruchych i łamliwych paznokci i pielęgnacji skórek wokół nich. Stosowany jest również z powodzeniem na rozstępy i blizny, gdyż zmniejsza ich widoczność, wzmacnia i uelastycznia skórę. Pomaga pozbyć się przesuszeń, drobnych krostek np. na skórze ud lub ramion, które często mamy w zimie.
Używam go codziennie nakładając od połowy długości włosów. Stosuję jak jedwab do włosów, który może i daje efekt wygładzenia, ale to pic na wodę. Same sylikony, na punkcie których jestem przeczulona i unikam jak ognia. Olej arganowy cudownie odżywia i nawilża włosy, nie obciążając ich.
Olej odbudowuje i zmniejsza łamliwość włosów jak i zapobiega w rozdwajaniu się końcówek. Istotne jest również, że ten kosmetyk działa przede wszystkim na cebulki włosów co powoduje, że wzmacnia włosy.
 Sprawia, że wyglądają zdrowo i posiadają atrakcyjny połysk. Jedynym minusem jest wysoka cena, jednak wysoka wydajność rehabilituje mi to :)

Bez wyżej wymienionych olejków nie wyobrażam sobie pielęgnacji włosów. Nie uznaję chemii, nie stosuję kosmetyków z sylikonami oraz SLS'ami, dlatego wszystkie odżywki i maski loreal, dove, syoss czy pantene u mnie odpadają, nie odżywiają włosów, sylikony wygładzają tylko łuski wlosa, dzięki czemu wyglądają na pełne blasku i  zdrowe. Takie złudzenie optyczne, pic na wodę  . Te cztery olejki są naturalne, naprawdę mocno nawilżają i odżywiają włosy bez choćby najmniejszej ilości szkodliwej chemii. Polecam każdemu komu zdrowie i wygląd włosów nie są obojętne.

3 komentarze:

  1. ja uwielbiam ten 1szy olej kokosowy ! :) także mi słuzy do całego ciałą :)) Bardzo dobrze sie sprawdza na twarz :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze powiem że nie używam odżywek. Moje włosy mają około 70cm, pielęgnuje końcówki tylko oliwką dla dzieciaczków. Jeżeli gdzieś spotkam zaprezentowane tutaj kosmetyki na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko zazdrościć i pogratulować ! JA o takich bezproblemowych włosach mogę tylko pomarzyć a moja nieustanna walka o zdrowe mocne i włosy powoli przeradza się w paranoję ;) A Oliwka dla dzieci jest najlepsza na wszystko !

      Usuń